Om OSS
Jag har varit involverad i digital marknadsföring sedan 2003 i San Francisco området. Då arbetade jag med sökmotorannonsering i Goto, som sedan blev Overture, som sedan blev uppköpta av Yahoo. Google annonsering kom senare. SEO var otroligt simpelt, lite vilda västern. Viagra annonser kunde poppa up på en sökning efter stickade tröjor. Bloggar och specialist sajter, affiliate marketing var stort. Sen köpte Google Doubleclick. Display blev en storsatsning och har också gått igenom en transformering, ifrån att bara funka för varumärkesbygg till att lägga till retargeting och långt bättre riktningstekniker. Sen kom sociala medier in i bilden och ändrade saker och ting en del. Linkedin har på det senaste äntligen hoppat på och skapat bra möjligheter för B to B annonsörer och content marknadsföring.
|
Landskapet för sökmotor, display och sociala medier annonsering har ändrats drastiskt, och här skriver vi om digital marknadsföring och ger er värdefulla tips och tricks. Vi håller inte tillbaka! Vill ni ha vår hjälp med digital marknadsföring så kan ni kontakta oss, vi ser fram emot att höra ifrån er.
|